Ja'ä inte bitter

Snälla du, tro mig, jag kan verkligen vara munter. Jag kan vara angenäm, avväpnande och artig. Och då är vi ändå bara på bokstaven A.
Be mig bara inte att vara snäll. Snällhet ligger utanför mitt gebit.

Under and in
Yohanna

Ett litet faktum

Vem skulle någonsin kunna vikariera för mig? Vem skulle kunna träda in i mitt ställe, medan jag vilade upp mig på något sådant där standardsemesterställe av typisk rekreationsortskaraktär, antingen det nu är tropik- eller skidresevarianten?
Svaret måste givetvis bli att ingen skulle det.

Under and in
Yohanna

En man du tyckte om

Jag brukar verkligen inte vara emotionell, sensibel eller sensitiv för fem öre, aldrig! Idag är dock en sådan äcklig dag.
Vad händer, har mina hormoner släktträff? Är det möjligt, att det är saknaden efter dig som smyger sig på och våldtar mig?
Jag är faktiskt ordentligt förbannad på dig! Så, bra, nu tar mitt förtret över den motbjudande sentimentala känslan.

"As far as I'm concerned we were lost by a landslide,
and I think that just might keep pissing me off.."

Under and in
Yohanna

Dagens konfession

Dagens tanke, eller kanske mer en faställelse, är att jag inte är bra på någonting.
Trots att jag är den mest egocentriska och egenkära människan jag känner, måste jag tillstå att jag inte har hittat mitt kall här i livet. Skandal! En verklig blamage för en kvinna i min ålder! Herregud, jag har ju vandrat halva min levnadsbana!
Vart och hur hittar man sin livsuppgift? Det vore mäkta orättvist om jag aldrig får någon..

Under and in
Yohanna

Min plastbit

Till att börja med vill jag hälsa er välkommen till ett vanligt blogginlägg med hederliga ord.
Min blogg har varit allt annat än förstklassig, då mitt försök att göra något annorlunda bara gav bottennapp.
Detta är då drivfjädern till dagens inlägg. Låt showen börja!

Min dag bara flög förbi, likt solen över Härnösand, och innan jag visste ordet av det var arbetstimmen slagen. Den matta och kraftlösa känslan i kroppen hade redan efter min entré, trängt sig fram. Denna känsla lyckades tydligen uttrycka sig i min nuna också,  då jag fick en taktfull kommentar som ungefär lät så här;
"Hjälp vad pigg du ser ut! Roligt att jag får äran att jobba kväll med dig...". Sparka på den som ligger, gör det, bara gör det du!
Min tillvaro lystes dock upp då jag fick syn på en namnskylt med de enastående, bedårande, förtjusande och genialiska bokstäverna Y o h a n n a. Den lilla plastbiten, med färgerna guld och svart, var veckans klimax, min alldeles egna höjdpunkt. Självklart var det ingen annan individ som förstod sig på min salighet över denna pinal. Det enda som hoppade ur deras munnar var;"som att din skylt skulle vara unik.". Så fan att den är! Mitt namn är enastående, exceptionellt och ojämförbart!

Under and in
Yohanna

Har du soul?

"Att ibland kunna välja att inte vara seriös, det betraktar jag som en fin och vuxen egenskap."

Under and in
Yohanna

RSS 2.0