Jag är glad.. I munnen!

Mot alla odds har jag äntligen hittat en camparkompis. Vänta nu, kan man verklgen säga så? Camparkompis? Hm, jag har hittat en kompis att campa med, det låter kanske bättre.. Hur som haver så känner jag mig upprymd och rusig, likt ett barn i väntan på en glass. Ja det är faktiskt en ganska bra liknelse, då denne person både är färgglad och genom god.
Dessutom är det inte vilken vän som helst utan en enastående och extremt unik individ, som dessutom kan spela gitarr! 
Men gitarren är en bonus, då han är enda upp till stjärnorna bättre än alla melodier. Det finns så mycket att säga men..
Om jag skulle berätta allt jag tyckte, tänkte och kände, ja, då skulle jag garanterat förgöra min hårda och hjärtlösa image för gott! Därför sätter jag punkt här.

Under and in
Yohanna


Blä

Idag känner jag mig som ett korthus i korsdrag, hejdååå.

Under and in
Yohanna

Vattuman

Jag satt precis och läste om mitt stjärntecken, allt stämde! Underligt, underligt, underligt.. De övriga vattumännen är ju inte som jag? Aldrig! Och om det nu är någon som mot all förmodan skulle känna igen sig i sitt stjärntecken, vattumannen, så kan ni kontakta mig. Om det nu verkligen stämmer, ja, då är vi soulmates och jag kommer avguda varje lite beståndsdel av dig!

Goda egenskaper
Vattumannen vågar gå sin egen väg och tänker alltid i ett längre perspektiv. Du svävar sällan iväg i känslomässiga och överromantiska drömmar. För dig är realism, kunskap och sunt tänkande det stora nyckelord.

Mindre goda egenskaper
Ibland kan Vattumannen verka en aning egenkär.
Din självständighet och kunskapshunger har givit dig starka åsikter, och i umgänget anser du alltid dessa vara de rätta. Hos Vattumannen finns därför en viss trotsighet och en svårighet att ta goda råd från andra. Den självständiga Vattumannen kan också ha lite svårt att släppa andra inpå livet, eftersom du gärna tenderar skärma av dig något från din nyfikna omgivning.

Så tänker du
Du vill gärna gå din egen väg och grunnar alltid på, både stort och smått. Du funderar mycket på framtiden, och för dig är sånt som "att tillhöra nuet" och "fånga dagen" istället bara mest brist på perspektiv på vad som kommer sedan, i framtiden.
Du söker ständigt kunskap och allmänbildning eftersom det ligger i din tro på meningen med livet. Livet bör förvaltas väl, och detta med visdom och kunskap.

Yrken du passar inom
Du har ett starkt logiskt tänkande och en stark vilja att förbättra och utveckla. Det gör att du passar bra i mediabranschen där din kreativitet får gott spelrum, som exempelvis marknadsförare. Oavsett yrke behöver du alltid din självständighet och ditt oberoende. Detta i kombination med din vilja att förbättra, gör att du också passar inom exempelvis politik, vetenskaplig forskning, biståndsarbete m.m.

Kärlek och vänskap
När det gäller kärlek har du inga romantiska drömmar eller visioner på hur det ska vara. Kärleken kommer när den kommer. Din partner bör också dela din syn av frihet och oberoende, att man även i ett äktenskap bör leva som två fria människor och inte som en. Du visar mycket sällan känslor offentligt, men i hemmet överraskar du en del, även på det romantiska området, emellanåt.

Under and in
Yohanna

RSS 2.0