Låten om tuttar och fula fiskar

En naturmänniska som jag är, mitt binamn är Moder jord, lät jag mig sköljas med på en fisketur. Mina trofasta anhängare och följeslagare var Lillan och lillebror, vilket aldig bådar gott.
Det gjorde det inte heller, då vi misslyckades totalt med ändamålet. Vi blev inte en enda fisk rikare,
eller som vi fiskare brukar säga: "de var inte på hugget." Hehe..
Sicken tur att vi både hade välsmakande fika och en god dialog som kompenserade upp detta bakslag.
Jo nu grubblar ni otvivelaktigt på var de skakiga behagen kommer in i bilden, det ska jag för er förtälja. "Alla vill ta på dem, va på dem, bara vara nära dem, det är tuttar! Alla gillar tuttar, allt från små bebisar till gamla gubbar." Jag tackar för mig och hänvisar er till Gudde&Atle-Låten om tuttar.

Under and in
Yohanna

Kommentarer
Postat av: micke

riktigt trevligt att fiska :D

2009-07-20 @ 00:57:27
URL: http://mikaelnilson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0